Hello From Australia!

+6
la tronche ensablée
Philippe T
philou09
lethau
LAGRIC
Matchymarty
10 participants

Aller en bas

Hello From Australia! Empty Hello From Australia!

Message par Matchymarty Sam 12 Sep 2020 - 22:50

Hello and thank you for allowing me to join the forum Smile

My name is Marty and I live on the Gold Coast in Australia.  I've owned classic English bikes for around 10 years, and my partner has been riding her fathers Matchless and BSA's since she was 16 years old.   WE are a match made in heaven.  We currently own together a pair of 2 year old Triumph Tiger 800 bikes for the road and general fun and travel, and, a '55 DB34 BSA, '57 BSA B31, '55 Matchless G80CS competition scrambler, a '83 Yamaha Xt250 and a '77 Honda Z50 Monkey bike.  

We ride the English bikes in historic club rallies regularily and love it.  Her father is 88 years old and he rides with us at the rallies on his '49 Matchless G3LC competition scrambler.

I've wanted for a long time to try Twinshock Trials.  It is not very common here in Australia, especially in my state, Queensland.  However the atmosphere and family environment I believe is very welcoming and so , I have just purchased a '77 TY250D from South Australia.  I don't even have the bike yet, as it will take some time to be transported due to the Corona issues.

My friend has his late fathers '55 Matchless G3LCT (Competition Trials) which was Trialed in the 50's and 60's by a friend of the family's.  I will try and get him to come with me to the limited number of twinshock trials we have available, and hopefully get his 6 year old son an electric trials bike.

My TY has a few things missing  and a couple of things that are not original or correct, however only cosmetic, and so, I'm sure to fix those and restore the bike after a season of getting to know the bike.

Thank you to those who helped with my first question, I have now managed to pick up a very good condition cylinder head to replace the one on the bike that has the outside fins all broken from a crash in rocks.

Thank you for letting me join, and here is the only photo I have of the bike until I get it delivered Smile
Hello From Australia! Screen10

Matchymarty
ptit nouveau
ptit nouveau

Messages : 3
Date d'inscription : 12/09/2020

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par LAGRIC Dim 13 Sep 2020 - 3:18

Welcome matchymarty,
It's nice to have an Australian in the forum. You will fall in love with this bike, that's for sure. Looking forward to discussing with you.


Bienvenue matchymarty,
C'est sympa d'avoir un Australien dans le forum. Tu vas tomber amoureux de cette moto, c'est certain. Au plaisir d'échanger avec toi.
LAGRIC
LAGRIC
ancien du forum
ancien du forum

Messages : 3130
Date d'inscription : 17/01/2020

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par lethau Dim 13 Sep 2020 - 8:35

bienvenue

_________________
AmiTYés.
lethau
lethau
L'équipe du forum
L'équipe du forum

Messages : 2611
Date d'inscription : 24/09/2019
Age : 64
Localisation : Dans la capitale des Alpes

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par philou09 Dim 13 Sep 2020 - 9:04

bienvenue

philou09
ancien du forum
ancien du forum

Messages : 494
Date d'inscription : 25/12/2019
Age : 57
Localisation : ariege

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par Philippe T Dim 13 Sep 2020 - 9:30

bienvenue

_________________
Hello From Australia! Sans-t12
Philippe T
Philippe T
L'équipe du forum
L'équipe du forum

Messages : 1480
Date d'inscription : 24/09/2019
Age : 63
Localisation : Chouy, Sud de l'Aisne

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par la tronche ensablée Dim 13 Sep 2020 - 10:30

Hi Marty
Very happy to see an Australian arriving among us. You tell us that you are on the "Gold coast" but or more precisely ?..Closer to "Kirra barrel" or "Surfers paradise" Very Happy
In any case your "new TY Yamaha" in blue is very nice, now it's up to you to restore it to its collection state.
Remember to send us photos of your work during its restoration.

See you soon with pleasure.
A+
La tronche ensablée (the silted face) an old surfer

la tronche ensablée
ancien du forum
ancien du forum

Messages : 1232
Date d'inscription : 22/10/2019
Age : 67
Localisation : La Teste de Buch

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par tyfortheman Dim 13 Sep 2020 - 10:42

bienvenue
tyfortheman
tyfortheman
ancien du forum
ancien du forum

Messages : 514
Date d'inscription : 08/10/2019
Age : 61
Localisation : allier

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par Maître capello Dim 13 Sep 2020 - 16:44

Many thanks for your interesting introduction, Marty.

Welcome among us.

You certainly can give us some advises on old english trial bikes.

Could you post some pictures of some of them.

Let me translate your presentation for our new colleagues, 

Bonjour et merci de m'avoir permis de rejoindre le forum 


Je m'appelle Marty et je vis sur la Gold Coast (cote d'or) en Australie. 
Je possède des motos anglaises classiques depuis environ 10 ans, et ma compagne pilote sur leurs pères Matchless et BSA depuis l'âge de 16 ans. 
Nous faisons un couple paradisiaque. 
Nous possédons actuellement ensemble une paire de motos Triumph Tiger 800 de 2 ans pour la route et le plaisir et les balades en général, et une ' DB34 BSA de 55, une BSA B31 de 57, Matchless G80CS de 55 competition scrambler, une Yamaha Xt250 de 83 et un Honda Z50 Monkey de 77.


Nous roulons régulièrement sur des motos anglaises dans des rallyes de clubs historiques et nous adorons ça. 
Son père a 88 ans et il roule avec nous aux rallyes sur son scrambler de compétition Matchless G3LC 'de 49.


Je voulais depuis longtemps essayer les Twinshock Trials. Ce n'est pas très courant ici en Australie, en particulier dans mon état, le Queensland. 
Cependant, je pense que l'atmosphère et l'environnement familial sont très accueillants et je viens donc d'acheter un 'TY250D de 77 en Australie du Sud. 
Je n'ai même pas encore la moto, car il faudra un certain temps pour la rapatrier en raison des problèmes de Corona.


Mon ami a une Matchless G3LCT (Competition Trials) de 55 de son père qui a été conduite dans les années 50 et 60 par un ami de la famille. 
Je vais essayer de le faire venir avec moi dans le nombre limité des trials twinshock dont nous disposons et, espérons-le, offrir à son fils de 6 ans une moto de trial électrique.


Mon TY a quelques éléments manquants et quelques éléments qui ne sont pas d'origine ou corrects, mais uniquement esthétiques, et je suis donc sûr de les réparer et de restaurer cette moto après une saison de pratique de la moto.


Merci à ceux qui ont aidé avec ma première question, j'ai maintenant réussi à récupérer une culasse en très bon état pour remplacer celle de la moto dont les ailettes extérieures sont toutes cassées à la suite d'un accident dans les rochers.


Merci de m'avoir permis de me joindre à vous, et voici la seule photo que j'ai de la moto jusqu'à ce que je la fasse livrer.

Give us news as soon as you have received your TY250D.

Phil

_________________
TY for you and you for TY
Maître capello
Maître capello
L'équipe du forum
L'équipe du forum

Messages : 1427
Date d'inscription : 24/09/2019
Age : 67
Localisation : Crolles (38)

http://www.lesraisonneursdepierre.fr

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par charlyxty Dim 13 Sep 2020 - 18:49

Hi Marty,

bienvenue

We will follow this restoration with great interest, pleasure to read you !

_________________
"Et Yamaha...créa la TY"
charlyxty
charlyxty
L'équipe du forum
L'équipe du forum

Messages : 1226
Date d'inscription : 23/09/2019
Age : 58
Localisation : Normandie et Bretagne

http://www.yamahaty.com

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par Jeffke Lun 14 Sep 2020 - 15:53

Dear Marty. A very warm welcome to the forum. Looks like you guys have an amazing number of bikes, some I would dream to have...Looking forward to follow your restoration. Greetings from the Netherlands.

Jeffke
membre d'honneur
membre d'honneur

Messages : 136
Date d'inscription : 02/07/2020

Revenir en haut Aller en bas

Hello From Australia! Empty Re: Hello From Australia!

Message par LAGRIC Lun 14 Sep 2020 - 17:13

www.fofoty.world, ça aurait de la gueule.
LAGRIC
LAGRIC
ancien du forum
ancien du forum

Messages : 3130
Date d'inscription : 17/01/2020

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum